19 Comments

  1. tam konunun üstüne yazdın, ne diyim sana süpersin.. akşam bende aynı şeyi düşündüm oyun hamurlarıyla oynarken.. hamur kutusunun üstünde sarı ördek resmi vardı.. hadi bunu yapalım dedim.. sarı hamuru açıp önüne bıraktım.. o ara merhamete daldım.. bi baktım mavi hamurla yapıyor ördeğini.. her şeyi mavi.. bi parça koparıp gagası, gözü diyor 🙂 ama hepsinin şekli aynı.. çok güldüm içimden.. ama hiç bir şey demedim.. demek ki o mavi ördek yapmak istemiş 🙂

    • :))) aa gerçekten tesadüf olmuş..
      biz de onlarla birlikte öğreniyoruz işte Sevgi’cim..Oynamak için değil dağıtmak ve pislik yapmak için düşündüğüm şeylerden böyle güzel şeyler çıkabiiyor işte 🙂

  2. ada ve biz

    Nurşah çım çok güzel yazmışsın kesinlikle çocukalara müdahale etmeden ne yaptıklarını izlemek gerek onlar gerçekten güzel şeyler çıkartıyorlar ortaya ama biz bi durabilsek .bende aynen senin gibi 5,5 yaşında okula başladım ve bize hep müdahale edilirdi şöyle yap böyla yapmazsan olmaz die 🙂

    • aynen Öznur’cum yaa..Bunun yanlış olduğunu yada yanlış demiyeyim de, yanlış yerlerde çocuğun iradesine karışmanın yanlış olduğunu, bildiğim halde böyle bir eğitim sisteminden geldiğimiz için bizim kodlara da işlemiş.. 🙂
      Halbuki işte gökyüzü yeşil de olur pembe de turuncu da..Kuralcı eğitim sisteminin etkileri işte..

  3. hasibe

    durunun annesi merhaba ben de ayşenin annesi hasibe; yazılarınızı büyük bir ilgi ile takip ediyorum benim minik kızım daha 10 aylık yazılarınız bize yol gösteriyor. kızınızla birlikte mutlu bir yaşam dilerim

    • hoşgeldiniz Ayşe’nin annesi Hasibe hanım 🙂
      çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve kızınız küçük olmasına rağmen daha şimdiden bizi yakından takip ettiğiniz için :)..
      Bende size minik kızınız ile güzel ve mutlu bir hayat dilerim..
      sevgiler 🙂

    • :)))
      çok teşekkürler Emre’cim..
      Biliyormusun..Ben Duru’nun hayalgücünün gelişmesine yardım etmeye çalışırken o bana daha fazla yardımcı olduğunu fark ettim..
      Yani ben Duru’dan önce bu kadarını yapabileceğimi bilmiyordum..Farkındalığımı arttırdı..

  4. Çok güzel bir yazı olmuş, çok doğru yazmışsın.
    Benim resim öğretmenim illa elmalar kırmızı veya yeşil olack derdi..
    Yani, bırak çocuğun hayal gücüne karışma diymi ama,
    pembe boyasın, mor boyasın..
    Dediğin bizlere, ileride de öğretmenlerine çok iş düşüyor ..
    Sevgiler:)

    • evet yaaa neden biz bu konuda şanssız olduk ki..
      Şimdi o dayatmanın izlerini taşıyoruz hala..
      evet elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz umarım öğretmenlerimizde çocuklarımızın başarılı yönlerini fark eder ve ona göre ebeveynleri yönlendirirler..

  5. Çok doğru tespitler eline sağlık diyorum 🙂
    Ev içinde tamam ama okula başlayınca tek kalıba sokma mücadelesi başlayacak ve yine çocuklara sizin çocukluğunuzda yaşadığınız şeyler söylenecek. Kim bilir duru belki bir heykeltraş olacak ama okuldaki tektipleştirme onun önünü kapatacak 🙁
    Bunları düşündükçe okullardan tamamen soğuyorum. Zaten şimdi tarih kitaplarını falan tekrar yazıyorlarmış…

    • evet son zamanlarda benim de gündemimde bu konu var aslında..eğitim sisteminin yanlışlıkları ile ve ne yapılması gerektiği ile ilgili çok yazı okuyorum..
      maalesef tüm dünyada ağırlık bu şekilde…
      bize çok fazla sorumluluk düşüyor..bakalım inşaallah çocuklarımızın yeteneklerini ve kabiliyetlerini iyi tesbit eder ona göre eğitim almalarını sağlayabiliriz..Çocuklarımızın sevdiği şeyleri yapıp onun üzerinden kazanç sağlamalarını çok istiyorum..Bu şekilde daha çok mutlu olacaklar çünkü..

  6. Nurşahçım işte keşfettiğin bu sistem tam da benim sevdiğim,seveceğim sistem.Sen Duru’ya çok güzel bir alt yapı verdin,veriyorsun;ve Duru da artık hafızasında biriktirdiklerini kendine göre şekillendiriyor,bu çok sevindirici:)Yumurta olayına bayıldım,bravo Duru’ya ,işte içselleştirmek budur.Ben küçükken hep yalnız oynardım saatlerce ve yaratıcıydım da.Belki de ebeveynlerim bir yerde iyi yapmış ama yetenekleri farketmek gerekiyor bu çok önemli ve alt yapı şart.

  7. yeşim

    Nurşah Hanım, hergün girip girip kontrol ediyorum, Duru’nun maceralarına eklenen yeni bir şey var mı diye ama uzun zaman oldu haber alamıyorum sizden. Umarım her şey yolundadır…

    • Merhabalar Yeşim hanım,
      çok teşekkür ederim merak ettiğiniz için..Trafik kazası geçirdim, biraz istirahatteyim..
      En kısa zamanda bununla ilgili yazacağım..
      Tekrardan maille telefonla yada facebook ile hal hatır soran merak eden herkese sonsuz teşekkürler..
      en kısa zamanda görüşmek üzere..

  8. merve

    tam durunun muhteşem eseriyle ilgili yorum yapacakken kaza geçirdiğinizi okuyup herşeyi unuttum çok geçmiş olsun ciddi bişey yoktur umarım

  9. Sümeyye

    Nurşah Hanım çok büyük geçmiş olsun. Umarım çok ciddi bir şey değildir. Yorumlardan yeni gördüm. Sabırsızlıkla yeniden dönmenizi bekliyoruz :))

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir